Logo Observatori de les Arts Escèniques Aplicades

Publicacions: Educació

  • Explorar les capacitats, fomentar la qualitat. Informe final d’un projecte europeu centrat en els programes d’educació cultural adreçats a grups familiars (2013). S’hi recullen experiències provinents d’Alemanya, Àustria, Catalunya i Eslovènia, així com criteris de qualitat i eines d’autoavaluació per a institucions culturals que intervenen en aquest àmbit.
    http://www.interarts.net/descargas/interarts1696.pdf
  • Educación artística, cultura y ciudadanía: De la teoría a la práctica. Informe coordinat per Andrea Giráldez i Lucía Pimentel per encàrrec de l’Organització d’Estats Iberoamericans (2011), per tal d’ajudar a repensar, des d’una perspectiva metodològica i didàctica, els enfocaments i processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació artística, tant formal com informal.
    http://www.oei.es/metas2021/LibroEdArt_Delateoria-prov.pdf
  • Transductores: Pedagogías colectivas y políticas especiales. Publicació emmarcada en el projecte Transductores, impulsat per Antonio Collados i Javier Rodrigo del Centro José Guerrero de Granada, i editada per la Diputació de Granada (2010). S’hi recull la feina de tretze grups internacionals que articulen la pràctica artística, la intervenció política i l’educació, en l’àmbit de les pedagogies col·lectives.
    http://issuu.com/blogguerrero/docs/transductores
  • Revista Iberoamericana de Educación: Arte y Educación. Número 52 de la publicació periòdica de l’Organització d’Estats Iberoamericans Revista Iberoamericana de Educación (2010), que recull diversos articles relacionats amb el tractament de l’art a l’escola.
    http://www.rieoei.org/rie52.htm
  • Cultural Awareness and Expression Handbook. Informe elaborat per un grup de treball vinculat al Consell de Ministres de Cultura de la UE (2015), que recull reflexions, orientacions i exemples per fer efectiva la “consciència i l’expressió cultural” com a competència clau dels programes educatius.
    http://bookshop.europa.eu/en/cultural-awareness-and-expression-handbook-pbNC0116125/

  • The Role of Arts Education in Enhancing School Attractiveness. A literature review. Document elaborat per Anne Bamford i Michael Wimmer, per encàrrec de la Comissió Europea (2012), que recull els resultats d’estudis previs en relació amb els efectes que té l’educació artística a l’hora de fer més atractiu el sistema educatiu i reduir l’abandonament escolar.
    http://www.kulturnibazar.si/data/upload/school_attractiveness_paper_final_website.pdf
  • All Our Futures: Creativity, Culture and Education. Informe elaborat per una comissió liderada per Ken Robinson, que el 1999 va rebre l’encàrrec del govern britànic d’analitzar els vincles entre la creativitat, l’educació i l’economia. Les conclusions de l’estudi van posar les bases per a nombrosos programes de suport a la creativitat a l’escola en els anys següents.
    http://sirkenrobinson.com/pdf/allourfutures.pdf

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE TERRASSA
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE VIC
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

Carregant...
x