Logo Institut del Teatre

L’Institut del Teatre present a la programació del Grec 2026

Comparteix

22.6.2026

Imatge del festival Grec 2026

L’Institut del Teatre serà present aquest mes de juliol en el Festival Grec de Barcelona 2026 amb els espectacles guanyadors del Premi Adrià Gual  i el Premi de Dansa de l'Institut del Teatre. També participarà amb les funcions del projecte Oh!Opera i la mostra final dels treballs de l’escola artística d’estiu BASS, a més de la presència a la programació de docents i graduats de l'IT que estrenen espectacles propis.

Els dies 24 i 25 de juliol a les 20h l’Espai Lliure del Teatre Lliure acollirà «A la colònia penitenciària», el projecte guanyador del Premi Adrià Gual 2025 del graduat en direcció i dramatúrgia de l’ESAD Dobrin Plamenov. El muntatge parteix de l’univers i els personatges d’un conte de Kafka per parlar de la decadència d’occident i tanca una trilogia de de La Mala Companyia sobre el control dels governs sobre els individus.  

Així, «A la colònia penitenciària» una estrangera arriba a una illa exòtica tropical que resulta ser una colònia penitenciària. Allà, però, no hi ha tribunals, sinó una màquina que jutja, tortura i executa les persones condemnades.

Uns dies més tard, el 28 i 29 de juliol a les 21h, es podrà veure al Mercat de les Flors, a la Sala Ovidi Montllor, «Le début» peça guanyadora del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre 2025, del graduat del CPD i d'IT Dansa Aleix Colomer que parla amb el llenguatge del moviment sobre les primeres ocasions.

«Le début» és un viatge per l’evocació, la recerca d’uns camins ja transitats, que sovint es deformen per un oblit inevitable i que poden ser recordats a través del reflex d’un mirall trencat. 

Tant el Premi Adrià Gual com el Premi de Dansa són guardons creats per l’Institut del Teatre per potenciar el treball dels graduats i graduades de les darreres promocions, oferint-los un ajut econòmic a la producció, així com l’exhibició de la peça guanyadora en contextos professionals.  

D’altra banda, del 2 al 6 de juliol la Fàbrica de Creació Fabra i Coats acull les microòperes de nova creació «Òh!pera», un projecte on col·labora l’Institut del Teatre aportant tres graduats que s’encarreguen de la il·luminació de les tres peces que es duran a terme. Enguany els graduats de l’ESAD en escenografia són Helena Mateos-Serna, Josep Pijuan Robledo i Hannah Bilsky.

També un altre projecte on participa l’Institut del Teatre és el  Barcelona Arts Summer School (BASS) una escola d’estiu que reunirà a la ciutat comtal del 5 al 19 de juliol 160 joves artistes de 45 països d’entre 18 i 30 anys.

Enguany, la presentació dels projectes finals del BASS s'obrirà al públic dins del marc del Grec Festival de Barcelona a través del programa Grec Jove. L’Institut del Teatre acollirà un dels 10 grups de treball, que presentarà el resultat final a l’espai Scanner.

Presència de professors i graduats en la programació

La programació del Grec es completa amb altres espectacles amb participació de professors i graduats de l’Institut del Teatre.  

És el cas de “El retrat de Dorian Gray”, que es podrà veure al Teatre Romea del 30 de juny al 2 d’agost amb direcció del professor de l’ESAD Marc Rosich, o el professor de l'ESAD Carles Fernández Giua, que presentarà al TNC del 9 al 19 de juliol “Nascuts lliures” amb disseny d’escenografia a càrrec de la professora de l’ESAD Xesca Salvà.

Altres professors de l’ESAD que també presenten projectes escènics són Carlota Subirós, Bibiana Puigdefàbregas i Sagristà i Marta Rafa que estrenen del 17 de juny al 5 de juliol “La ruta” al Teatre Akadèmia mentre que Raimon Molins dirigeix a la Sala Àtrium “L’última entrevista (Roig/Capmany)” del 14 al 31 de juliol.

També el professor del Conservatori Superior de Dansa (CSD) Juan Carlos Lérida juntament amb la graduada del CSD Carmela Muñoz presenten “Lo inevitable: entre la rítmica y la mística” al Museu Picasso el 10 i 11 de juliol.

Altres graduats del CSD que seran presents al Grec són Mabel Olea amb “Cut One’s Teeth” a la Casa Montjuïc del 8 al 10 de juliol, Guillem Jiménez (laSADCUM) amb “Everafter” el 7 i 8 de juliol al Born. Museu d'Història de Barcelona - Sala Moragues i Pepe Lolo amb “La salida” del 9 al 12 de juliol a l’Antic Teatre.

Finalment, la graduada de l’ESAD Clara Mir participa al muntatge de La Perla29 “L’albada”, amb dramatúrgia del graduat també de l’ESAD Jaume Viñas que es podrà veure del 25 de juny al 30 de juliol al Teatre de la Biblioteca.

Podeu consultar tota la programació del Grec en el següent enllaç. 


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 22
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x