
7.9.2026
L’Institut del Teatre torna a omplir les aules amb l’inici del curs acadèmic 2026-2027. El Conservatori Professional de Dansa (CPD) serà la primera escola a reprendre les classes, el dimarts 8 de setembre. El dilluns 14 de setembre, s’hi sumarà l’alumnat dels estudis superiors de Barcelona i Terrassa: l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD), el Conservatori Superior de Dansa (CSD) i l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle (ESTAE).
Al CPD s’iniciaran les classes d’ESO i batxillerat als matins, mentre que a la tarda es faran les classes de les tres especialitats de dansa: clàssica, contemporània i espanyola.
A l’ESAD, el curs arrencarà amb la pràctica comuna, una assignatura que posa en contacte l’alumnat de 1r i 3r curs de les tres especialitats (Interpretació, Escenografia i Direcció i Dramatúrgia) per treballar conjuntament.
El CSD, per la seva banda, començarà el curs lectiu amb un seguit d’assignatures intensives que marcaran les primeres setmanes d’activitat acadèmica.
A Terrassa, l’ESTAE impartirà des del 14 de setembre els estudis de Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) d’Arts Escèniques com a tècnic superior en tres especialitats: Luminotècnia per a les Arts Escèniques, Maquinària Escènica i Sonorització per a les Arts Escèniques. Els estudis s’imparteixen amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya en les matèries tecnològiques.
Pel que fa a la Biblioteca de l’Institut del Teatre de Barcelona i la Secretaria Acadèmica General, també han tornat als seus horaris habituals. Així la biblioteca general està oberta de dilluns a divendres de 9.30 h a 20 h i la Secretaria Acadèmica General ofereix atenció presencial de les 11 h a les 14 h i atenció telefònica de 8 h a 15 h, de dilluns a divendres.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 22
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar