Logo Institut del Teatre

Dobrin Plamenov i Clara Manyós, guanyadors del Premi Adrià Gual i el Premi IT Acció Social i Comunitària 2025

Comparteix

1.12.2025

Clara Manyós i Dobrin Plamenov, guanyadors del Premi IT Acció Social i Comunitària i Premi Adrià Gual 2025 de l'Institut del Teatre

El graduat en direcció i dramatúrgia de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) Dobrin Plamenov i  la graduada en interpretació de l’ESAD Clara Manyós han guanyat l’edició 2025 del Premi Adrià Gual i del Premi IT Acció Social i Comunitària de l’Institut del Teatre, respectivament.

Dobrin Plamenov ha guanyat el Premi Adrià Gual amb la proposta escènica A la colònia penitenciària, una adaptació de la novel·la de Frank Kafka a càrrec de La Mala Companyia.

Escrit als inicis de la Primera Guerra Mundial, A la colònia penitenciària és un dels relats més colpidors de Kafka. Temàticament proper a El procés i La condemna, narra la història d’un explorador que, en arribar a una illa exòtica, descobreix una colònia penitenciària on no hi ha cap tribunal, sinó una sofisticada màquina de tortura que dicta sentència i executa els condemnats en qüestió d’hores.

Amb aquest relat, la companyia tanca una trilogia sobre la distòpia i els sistemes de control que va començar al 2020 amb Es pronuncia Camí, una adaptació lliure de La Pesta d’Albert Camus, i va seguir al 2022 L’últim dia de l’home gos, basat en la novel·la Un món feliç d'Aldous Huxley.

El Premi Adrià Gual està dotat amb 30.000€ i es convoca des de l’any 2012 amb l’objectiu de facilitar la inserció professional dels estudiants que han finalitzat la formació a l’IT en els darrers cinc cursos. La Direcció del Grec Festival de Barcelona tindrà en compte el projecte guanyador per tal d'incloure'l preferentment dins la selecció de les propostes per a I'edició de I'any 2026. 

Pel que fa al Premi IT Acció Social i Comunitària, la proposta guanyadora d’aquesta edició és Nuvolosa, un projecte de l’associació Teresa Gubiades dirigit per Clara Manyós, que es centra en l’atàxia, una malaltia minoritària que es caracteritza per una degeneració progressiva de la medul·la espinal i/o el cerebel, fet que provoca problemes de coordinació, equilibri i altres funcions motores.

La proposta és una exploració artística que posa el focus en els cossos, la seva expressió i la comunicació entre persones amb diferents formes de presència, moviment i capacitats. A través d’aquesta peça, Clara Manyós busca generar un espai de reflexió sobre qui som, com ens movem i com ens trobem els uns als altres, amb un grup de treball estable de persones amb aquesta condició.

L’Institut del Teatre convoca des de l’any 2023 el Premi IT Acció Social i Comunitària, dotat també amb 30.000€ i que té l’objectiu de promoure la creació, producció i exhibició del resultat artístic de processos comunitaris en qualsevol dels formats de les arts en viu i en qualsevol dels contextos professionals de producció i difusió de la cultura.

La proposta escènica, que haurà de tenir una durada no inferior a 45 minuts, haurà de presentar-se abans del 31 d’octubre de 2026 en qualsevol del contextos professionals de producció i difusió de la cultura.


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 22
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x