
27.10.2025
Aquest cap de setmana diversos estudiants del Conservatori Professional de Dansa (CPD) han participat al Concurs Internacional de Dansa Clàssica de Grasse de França i al Concurs Ciutat Batalla del Festival Ciutat Flamenco de Barcelona, obtenint també diversos premis per les seves actuacions.
Dissabte 25 d’octubre s’ha celebrat a l’Ateneu Popular 9 barris de Barcelona la gala dels finalistes del Concurs Ciutat Batalla del Festival Ciutat Flamenco. Després d’una primera fase online en què les participants van compartir les seves peces originals a Instagram, es van seleccionar les finalistes que participarien aquest dissabte a l’escenari en la gran batalla.
Entre les finalistes, han estat escollides les alumnes Daniela Martín de 6è curs i Nuria Carrió de 5è curs de Dansa Espanyola del CPD. També han participat les graduades del CPD Sofía Lasheras, Cristina González, Lucía García i Júlia Verdura.
Finalment, s’ha atorgat el Premi a la Creació, el Premi a la Improvisació, el Premi Ciutat Batalla i el Premi del Públic. En aquest sentit, l’alumna Daniela Martín, de 6è curs de Dansa Espanyola, ha estat guardonada amb el Premi Ciutat Batalla, dotat amb 500 € mentre que Sofia Lasheras, graduada el curs 2023-2024, ha obtingut el Premi del Públic, valorat en 300 €.
D’altra banda, del 24 al 26 d’octubre ha tingut lloc a França la 38a edició del Concurs Internacional de Dansa Clàssica de Grasse, un certamen on el CPD també participa anualment.
En aquesta ocasió, han participat les alumnes de 6è curs de dansa clàssica, Andrea Gómez, Fanny M. Martel, Anna Adan, Maria Tomiyama, Clàudia Hernández i l'alumne Stefan D. Petre, acompanyades per Mariana Giustina i Laura Mas, directora i coordinadora pedagògica del CPD.
L'alumne Stefan D. Petre ha obtingut la medalla d’or del concurs de Grasse, el 1r premi, a més del Premi de la Ville de Grasse, otorgat per l'alcalde de la ciutat francesa, i una beca a la ciutat de Mèxic per assistir al concurs internacional de dansa Attitude.
També han estat premiades les alumnes Fanny M. Martel i Clàudia Hernández, que han compartit ambdues la medalla de plata o 2n premi, mentre que Andrea Gómez ha guanyat la medalla de bronze o 3r premi, a més d’una beca també a Mèxic.
El Concurs de Grasse és un dels certàmens europeus més importants de dansa clàssica que destaca per l’elevat nivell dels participants i per la reputació dels membres del jurat internacional. Els alumnes del CPD han obtingut diferents reconeixements en les edicions on han participat.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 22
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar