Logo Institut del Teatre

Reguant Fosas, Gemma

Comparteix

Departament: Veu

Any inici docència a l’Institut del Teatre: Professora de veu i expressió oral a l’Institut del Teatre des de 1986. Hi ha impartit també Consciencia sensorial i dicció.

Formació Acadèmica

Llicenciada en Art Dramàtic especialitat Interpretació per l’Institut del Teatre l’any 1983.

Doctora en Art Dramàtic el 2010.

Diplomada en Mètode d’Alliberament de les cuirasses (MLC). 2023.

Diplomada en psicologia i càbala. 2024.

Formació en les ferides del nen/nena interior amb Thomas Trobe i Amana Trobe (2006-2007) i amb Melki Makhandar (2004).

Formació de dos anys en Iuqui, taiheki i Katzu-gen amb Carme Sala 1982-1984

Altres formacions a destacar:

Cursos de Eutonia amb Monica Lombardo. Eurítmia amb Wachild Schalit. Anatomia del moviment de Blandine Calais-Germain amb Blandine Calais-Germain i Núria Vives. Cinética respiratoria con Núria Vives. Anatomía con Carles Puértolas. Feldenkrais en grupo amb Jordi Fábregat, Monica Pagneaux i Samuel Lettelier. Antigimnasia amb Carme Vicario. Perineu amb Àngels Masseguer.

Interpretació actoral amb Will Keen, Maria Fernandez Dugald Bruce-Lockhart, Boris Rotenstein, John Strasberg, Genadi Karatov, Pere Planella, Joan-Enric Lahosa, Manuel Illo, Nancy Tuñón.

Veu del mètode Linklater amb Chistine Adaire, Antoni O’campo,... Cursos de veu amb Catherine Fitzmaurice i Saul Kozubei del método Fitzmaurice. Veu parlada amb Alejandro Cuello.

Cant amb Pura Gomez, Francina Rodríguez, Ida Kelarova, Silvia Nakkach, Carole Pendergrast, Raquel Cortina, Susana Naidich, Anna Feu. Voicecraft amb Paul Farrington, Viv Manning i Helen Rowson. Primer nivell de voicecraft. Cant gregorià amb Santi Riera.

Mètrica i vers amb Salvador Oliva, Sensibilització musical amb Maria Blasco. Foniatria amb Antonia Llinás, Montserrat Bonet.

Cursos amb Monica Pagneaux de presència escènica y treball corporal per a l’actor.

Técnica Alexander amb Troup Mathews, Nica Gimeno i Xavier Ortiz.

Curs de Clown amb Fritello. Curs de Comedia de l’Art amb Antonio Fava

Estudis de dansa  y tècniques corporals amb Cesc Gelabert, Empar Rosselló, Cecilia Martín, Pawel Rowba, Andrej Leparsky, Irene Rowba, Toni Español, Francisco LLoberas, Ferran Castells, Yiya Díaz, …

Bioenergètica amb Margarita Odena. D.F.A. amb Maties Mulet. Kinesiologia amb Joan Carles Fernandez.

Anàlisis de textos amb Rosa Victoria Gras. Fonètica amb Eugenio Martínez Celdrán.

 

Experiència Professional

Com a actriu:

Joan Maragall, coratge i cor. Dir: Gemma Reguant. Casa dels contes. 2019, 2022.

La paraula a la boca, evoca. Dir. Imma Colomer. 2013.

Herois i heroïnes de Shakespeare. Dir. Salvador Oliva. Temporada Alta 2012

Llibre de preludis de Jaume Cabré. Festival EVA 2011

Antígona-Garzon a partir de la d’Anouilh. Nau Ivanov. 2012.

Palau entre sang i vori. Textos de Palau i Fabre amb dramatúrgia de Gemma Reguant. Dir: Gemma Reguant. Espai Brossa. 2009

A destacar en el teatre amb bones crítiques: El joc de l’amor i de l’atzar de Pierre de Marivaux al teatre Adrià Gual (Dir: Calixte Bieito). El banquet de Plató al Teatre Romea (Dir: Iago Pericot). Gran sessió de màgia en dues parts de Joan Brossa al Teatre Romea (Dir. Lluís Solà)

A escoles i instituts:

Sessions de recital de poesia per a infants i adolescents amb la ILC. 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022

Creadora de 15 recitals poètics de poetes catalans i catalanes i de Lorca.

Un tast de Foix, Volcà Maragall, Joan Maragall en la terra viva, Dones sonores, dones poetes en veu alta, Fer-los eterns a dintre del meu cor, Bombons poètics amb licor de Mompou; Jo em donaria a qui em volgués, Natura poètica, Espriu a la pell, La Mirada de Lorca,...

 La veu  de narradora a:

Programa Deuwats de BTV (2018)

Documental Cambodja de Josep Vidal

 Discs

Poemes a una Verge. Publicacions de l’Abadia de Montserrrat. 2011

Arran de Joan Vinyoli. Publicacions Jordi Aligué 2013

 Com a directora:

Palau pinta Picasso. La Seca-Espai Brossa i Museu Picasso. 2017.

Concert  Ai com m’agrades. Museu d’Història de Catalunya. 2013. Re-estrena a “El Molino” de Barcelona 2013.

Concert D’Ultramar al Paral·lel passant pel cabaret Festival Mas i Mas. 2013.

Cursos com a docent

Curs a l’Aadpc Les olors per a la millora de la veu i la locució actoral. 2019.

Curs de Posgrau a l’ESADIB. Respiració creativa: els cinc sentits com a estímul per a la millora de la veu i la locució actoral. 2013.

Sessions del mètode creat dins la recerca amb els sentits ©Respirar quadres al MNAC i als museus de Sitges. 1993, 2021, 2023,

Cursos de fonètica, veu i elocució a la UB. 2020

Classe a la UPF i Recercaixa a mestres. 2020

Classes a Els juliols de la UB. Universitat de Barcelona. 2008, 2009, 2013, 2014.

Classes de reciclatge pels professors de l’ESAD de Gijon. 2012.

Classes a Posgrau de logopèdia de Blanquerna. Maig 2011.

Classes de tècnica de veu i expressió oral en el “Curs de formació de Presentadors de Televisió” per a periodistes de la Universitat Ramón LLull de Barcelona. 3 cursos.

Classes d’interpretació del text i dicció al Liceu de Barcelona durant la preparació de l’òpera “Gaudí”. 2004

Classes particulars de respiració, veu i expressió a l’Ajuntament de Barcelona de 1999 al 2006

Classes de veu i expressió oral al Col·legi del Teatre, al Timbal, a Eòlia, a l’escola Nancy Tuñón

Classes de tècnica de veu, de respiració i de “massatge sonor” a l’Escola Municipal de Expressió i Psicomotricitat de Barcelona.

Cursos d’expressió oral i oratòria per a monitors de museu en el M.N.A.C. (Museu nacional de art de Catalunya).

Cursos d’expressió oral i oratòria per a monitores de museu en el M.A.C. (Museu arqueològic de Catalunya).

Cursos de veu i revisió de tallers d’arte-teràpia en la Formació de Art-teràpia de Jean-Pierre Klein de A.E.C. (Associació per a l’expressió i la comunicació).

Cursos de veu-teràpia en la Formació en Arte-Terapia del mediterraneo.

Curso de veu i mandalas per a ZOA, centre de teràpia.

Curs de veu-teràpia en el grup “Veus propias”.

Cursos de veu a la companyia Viridiana de Huesca i Timanfaya de Barcelona.

Cursos  “De la fonètica a la semàntica” al centre de veu Eduardo Rios.

Classes d’iniciació al teatre a l’I.E.S Torres y Bages; a les escoles Garbí i Sadako.

 

Cursos a l’estranger de veu i expressió des del mètode reguant

Universitat Nacional de Rio Negro (UNRN) (Argentina). 2022

Escola de mestres d’Oporto (Portugal) Estiu1998 i 1999

 Publicacions

Article L’intèrpret respira... El públic respira. Transmissió mirall. per a la revista de recerca de la UB Llengua societat i comunicació: 2024

Olora i parlaràs millor. Exercicis d’olfacció, de respiració i de veu que ajuden a viure millor. Amb publicacions de l’Abadia de Montserrat. Barcelona, 2020

Capítol L’oïda, el tacte, la dansa i l’olfacte per a l’aprenentatge de la fonètica en el llibre Eines per a l’aprenentatge del català con a L2 i LE. Editorial Graó. Barcelona 2019.

Les olors per a la millora de la veu i la locució actoral Editorial Diputació de Barcelona. Barcelona 2017.

Article Recitar Maragall. Una proposta: El cor al cos. Revista electrònica Haidé nº2. 2013.

Capítulo La voz y el actor en el libro coordinado por Ines Bustos: La voz. La técnica y la expresión. Editorial Paidotribo Barcelona, 2003. Segunda edición 2007.

Capítol a Articles nº 32. Veu i locució. Editorial Graó. Barcelona, 2004

 Recerca

 Presentació de les seves recerques als congressos:

Jornadas Teatro y feminismes. RESAD 2024. Ponència Sobre la preparación diària de la actriz/artista/performer.

Mèxic DF 2024. Congreso La voz en la escena artística. Amb la ponència El método de liberación de las corazas (MLC) como método co-ayudante para la liberación de la voz expressiva y su relación con el trabajo de respiración profunda en el método reguant para la ampliación de la voz libre y expresiva. La espalda como test respiratorio.

Mèxic DF 2023. Congreso La voz en escena. Amb la ponència Los sentidos en el trabajo actoral.

Mèxic DF 2022. Congreso La voz en escena. Amb la ponència El sentido del gusto (des de la memòria) para mejorar la voz y la expresividad actoral.

Mutis 2021. Ponència El sentit del gust per a la millora actoral

II Jornades de l’aprenentatge del català. UB. Ponència La dansa de les vocals. 2017

CIFE (Congreso internacional  de fonètica experimental). 2017. Amb la ponència El olfato para la mejora de la voz y la articulación.

Presentació de la recerca El tacte com a eina per a la millora actoral i vocal Universidad de Tucumán. 2023.

 

Línies de recerca actuals

A part de la recerca amb olors ja publicada amb diversos llibres:

El sentit del gust per a la millora de la veu i la locució actoral

Les tipologies de Reich i la veu en la interpretació del personatges del Rei Lear de Shakespeare.

Escalfaments actorals segons el material d’escena.

 Reconeixement

Cum laude accés (nominació) a premi extraordinari amb la tesi doctoral


Dades de contacte

email

reguantfg@institutdelteatre.cat

Continguts relacionats

  • Gemma Reguant.jpg

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 22
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x