Logo Institut del Teatre

Brnčić Monsegur, Constanza

Comparteix

Departament: Dramatúrgia, escenificació i coreografia

Formació acadèmica:

Llicenciada en Filosofia i Màster en Pensament Contemporani i Tradició Clàssica per la UB, on actualment realitza el programa de doctorat en  Filosofia Contemporània i Tradició Clàssica amb una recerca sobre la filosofia de Merleau-Ponty.

Experiència professional:

- Coreògrafa i ballarina.

L’any 2000 funda l'Associació Cultural La Sospechosa entitat amb la que realitza nombrosos projectes que tenen en comú una recerca sobre la relació del cos i l'entorn,  sobre la relació entre ensenyar i aprendre, i que busquen posar l'acció artística en contextos poc habituals per tal de generar una reflexió crítica sobre el paper social de l'art i en particular de les arts escèniques.

L'any 2002 Constanza Brnčić  rep la beca KRTU de la Generalitat de Catalunya a la Jove Creativitat i al 2003 la subvenció per artistes visuals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya pels projectes pa ck i derribos de recerca transdisciplinar entre corporalitat i tecnologia, residents a la Sala Metrònom de Barcelona i al CCCB.

Guanyadora de la Mostra Internacional de Video-dansa (2003) pel video “Blank-emotive”

Desde 2009 treballa com a coreògrafa i directora en els projectes comunitaris de L’Escola de Música i Centre de les Arts de l’Hospitalet (EMMCA) i el projecte intergeneracional PI(È)CE produït pel Teatre Tantaranta.

Al llarg dels anys ha creat nombroses peces escèniques en col·laboració amb artistes com: Gabriel Brnčić  (compositor), Agustí Fernàndez (pianista), Victòria Szpunberg (dramaturga), Carme Torrent (coreògrafa), Joan Saura (compositor), Nuno Rebelo (músic), Albert Tola (dramaturg), Matt Davis (músic), Ferran Fages (músic) entre d’altres.

Des de 2008 col·labora habitualment amb Beatriz González Magadán (ajudant de direcció) i l’arquitecta i ballarina Sara Ojanguren amb les quals ha creat nombrosos projectes entre els que destaquen: “Dona embarassada amb full en blanc” (2009), “Que travessa” (2011) o “L’exercici de la força” (2012/14) i “What is the Word” (2017), aquesta última finalista dels Premis de la Crítica 2017.

Ha rebut nombrosos encàrrecs com a directora escènica i coreògrafa, entre els quals destaquen la direcció artística i la coreografia de l'òpera “El Monstre del Laberint”, del compositor Jonathan Dove, estrenada al Teatre Grec de Barcelona, en el marc de la programació del Festival Grec 2018.

Desde finals dels 90', forma part del col·lectiu d'improvisació IBA, i és part activa en l'escena d'improvisació barcelonina ballant en diferents espais de la ciutat i en altres llocs de Catalunya i Europa.

Com intèrpret ha ballat amb la companyia Raravis/Andrés Corchero i Rosa Muñoz (1996-2009) i amb la companyia Malpelo (2002-2005). Ha estat intèrpret solista a “La Flauta Màgica”, W.A. Mozart, coreografia de Min Tanaka, Festival de Salzburg, 2008.

- En el camp de la docència: és professora de composició i improvisació, cap d'especialitat en coreografia al Conservatori Superior de Dansa (CSD / Institut del Teatre de Barcelona) i professora convidada a l'Escola Superior d'Art Dramàtic (ESAD / Institut del Teatre de Barcelona).


Dades de contacte

Càrrec

Cap de l'especialitat de Coreografia i interpretació del CSD

email

brncicmc@institutdelteatre.cat

Web

https://constanzabrncic.net/

Continguts relacionats

  • Constanza Brnčić

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
mae.it@institutdelteatre.cat

 

Carregant...
x