Logo Institut del Teatre

CSD. Sylvia Mtnez.Edo: "Música i Dansa: Ritmant la classe de ballet"

Comparteix

9.9.2020

TF Sylvia Martinez Edo CSD

Treball final de l'alumna de pedagogia de la dansa del CSD Sylvia Martinez Edo.

Ritmant la classe de ballet situa el lector en el context d’una aula artística on dos llenguatges conviuen en harmonia: música i dansa. “L’aventura rítmica i musical” que s’estableix entre ambdues arts, transcorre per diverses lleres, així com passa en tota relació. La recerca i reflexió sobre on, com i cap a on discorren els diàlegs derivats des dels seus propis llenguatges és l’impuls motor que ens guia per a descriure els llaços d’aproximació o distanciament ocorreguts entre les línies de totes dues arts.

Mirant enrere i amb del repte d’aproximar i il·lustrar la interrelació musical que té lloc en el marc d’una classe de dansa acadèmica, se succeeixen diversos camins d’anàlisi: la tríada protagonista (mestre, músic i alumnes). L’associació entre els termes musicals i els de la dansa, l’aplicació dels principis musicals en la didàctica de la classe de dansa en són exemples.

Reconeixent des de la nostra autoria que “no som músics” però “sí que volem ser musicals”, discorrem amb risc sobre qüestions que, d’alguna manera, podrien alterar l’aspecte temporal d’una tradicional metodologia: “com succeeixen les accions dansades si són musicades únicament des de paràmetres de temporalitat o repetició sota la tirania del número 8?...”

Com a mestres de dansa, el desplegament d’aquest escrit pot qüestionar o reforçar el nostre fer musical per després, amb més criteri, valorar el procés d’integració dels continguts de la dansa en l’emparament musical. Des del nostre bagatge i reconeixent que la Dansa, com a Art, també té una funció socialitzadora, dediquem aquest projecte de “lletres dansarines de narrativa musical” a aquells lectors que estiguin interessats en aquest discurs corpo-pentagramal, a mestres de dansa i als nostres companys músics; i aclarim que aquesta temptativa en la nostra particular aventura té com a principal postulat potenciar el desenvolupament de la musicalitat dels alumnes-ballarins.

Tutors
Anna Roblas
Rodolfo Castellanos

Agraïments
Gràcies als meus mestres per la seva dedicació i llegat del seu saber, als alumnes per la seva il·lusió i confiança, als meus amics per la seva alegria i empenta, i als meus pares, que un dia, de la mà em van conduir a les portes de les meves primeres escoles de dansa i música.

Agraeixo en particular a la institució de l'Institut de Teatre, per la formació rebuda, consolidant el que un dia va ser la meva dansada aposta. Així mateix dono les gràcies a tot el personal que van fer possible aquest escrit: mestres, músics, bibliotecaris ... i especialment, als meus tutors Anna Roblas i Rodolfo Castellanos per creure en el projecte.


Horari
11h


Preu
Entrada gratuïta. Capacitat limitada al 50%


Ubicació

Aula S1.S5


Adreça
Plaça Margarita Xirgu s/n
08027 Barcelona


Continguts relacionats

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
mae.it@institutdelteatre.cat

 

Carregant...
x