Logo Institut del Teatre

Funció dels finalistes del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre 2016

Comparteix

10.12.2016

Imatge premi de dansa institut del teatre 2015 agusti ros 2

El Mercat de les Flors acull la funció de presentació de les coreografies finalistes que opten al Premi de Dansa 2016 convocat per l'Institut del Teatre, per formar part de la programació del Festival Grec 2017.

La funció tindrà lloc a la Sala Maria Aurèlia Capmany el dissabte 10 de desembre a les 20 hores amb entrada lliure*.

PROGRAMA

  • Presentació de les quatre coreografies finalistes: 

              El método, de Lorena Nogal, graduada de l'EESA/CPD i d’IT Dansa.
              La piel vacía, de Paloma Muñoz, graduada l'EESA/CPD i d’IT Dansa
              Avenida Paradise, de Javier Guerrero Nieto, graduat del Conservatori Superior de Dansa, CSD.
              Moaré, d’Ariadna Montfort

  • Pausa de 20 minuts
  • Fragment de la coreografia guanyadora del Premi de Dansa 2015
  • Proclamació de la coreografia guanyadora del Premi de Dansa 2016

La presentació anirà a càrrec de les alumnes del Conservatori Superior de Dansa Aina Torné i Anna Rosell.

La coreografia guanyadora rebrà la dotació econòmica i ajut per desenvolupar la proposta en una producció pel proper festival Grec.

Mentre el jurat delibera, s'oferirà un fragment de Gold Dust Rush, coreografia d'Eulàlia Bergadà, guanyadora de la primera edició del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre" 2015, graduada de l'EESA/CPD, d’IT Dansa i del Conservatori Superior de Dansa, CSD.

El Premi de Dansa de l'Institut del Teatre es duu a terme amb la col·laboració de: Grec 2017 Festival Barcelona, Mercat de les Flors, Fundació SGAE, Centre Cultural de Terrassa, El Graner, Teatre Auditori de Sant Cugat, SAT Espai Dansat, La Caldera Les Corts, APdC Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya.

COREOGRAFIES FINALISTES

 El Método

Direcció i coreografia: Lorena Nogal
Ajudant de direcció: Inma Asensio
Intèrprets: Roberto Gómez, Anna Hierro i Èlia López
Producció: Clàudia Brufau
Creació Web: Jordi Martín
Vestuari: Carla Navés
Il·luminació: Víctor Cuenca 

La tecnologia ferotge, i cada vegada més present, dóna peu a nous comportaments socials i personals,  tot provocant noves vies d’aprenentatge i dinàmiques de treball.
El método consisteix a crear una peça de dansa a través d’una pàgina web que pren com a punt de partida la desconnexió física dels seus integrants. Un procés en la distància, on s’han utilitzat els aparells electrònics com a sala d’assaig.
Una peça que és alhora forma i contingut. Forma, pel seu curiós procés creatiu, i contingut, perquè mitjançant aquest procés reflexiona sobre els mecanismes de comunicació intrapersonals d’aquesta societat.

 La piel vacía

Direcció i coreografia: Paloma Muñoz
Ajudant de direcció: Amanda Rubio
Intèrprets: Sara Enrich, Gemma Miró, Raquel Miró, Núria Navarra, Amanda Rubio
Espai sonor: Guillem Llotge, Marc Blanes
Il·luminació: Jaume Ortiz
Vestuari: Laura Diéguez
Producció: Sonia Fernández Lage

Tractament, valor, sentit i sentir de la forma. La pell com a contorn, límit i mitjà. Com habitar la pell ?, Com traspassar-la?

Avenida Paradise

Direcció i coreografia: Javier Guerrero Nieto
Ajudant de direcció: Fanette Pons
Intèrprets: Elia Genis, Laura Lliteras, Alberto Gnola y Amanda Rubio
Producció: Igone Lopez
Dramatúrgia: Jesus Rubio
Escenografia: Chary Romero y Aina Vela
Vestuari:  Raquel Ibort
Música: Sergio Ayora
Il·luminació: Ana Rovira 

Avenida Paradise és la llar dels que van marxar fa molt de temps i ara viuen a l'enyorança. És el dipòsit d'una "promesa de felicitat" sempre desatesa. És el lloc al qual tornen, sabent-se diferents. Però ara ja no són d'aquí, ni tampoc d'allà. Només els queda refugiar-se, rebre la calor. La seva idea de llar s'ha transformat i busquen aquest paradís en qualsevol bar.

El que un dia van avorrir i que ara troben a faltar, ja no hi és. I ara pensen, potser mai hauríem d'haver marxat? O potser no hauríem d’haver tornat?

Moaré

Concepte, direcció i coreografia: Ariadna Montfort
Assistència artística i repetidora: Estela Merlos 
Intèrprets: Blanca Tolsà Rovira, Gaetano Badalamenti, Ioseba Yerro Izaguirre, Àngela Boix Duran
Vestuari: Adriana Parra
Espai: Clàudia Vilà
Llums: Laura Clos
Música: Lluís Campos, Hug Bonet, Eduard Roselló (Volans) 

 Moaré s’interessa pel procés de construcció de la pròpia identitat a partir de la mirada dels altres explorant “maneres de veure” i “maneres de ser vist”, sempre en plural. Moaré especula amb la idea que la mirada té poder per a transformar i qüestiona el concepte de "realitat única"com a tal, tot posant èmfasi en què entre l’espectador i la realitat hi ha l’aparença, construïda a partir de la creença, l’expectativa, el desig i la biografia del que mira.

Partint de qüestions com “La realitat apareix d’igual manera als ulls de tots els seus espectadors?”o “És de la consciència de ser mirats que neix la nostra existència?”, Moaré convida el públic a acompanyar els intèrprets en un viatge de construcció i transformació de les seves identitats com a conseqüència de la interacció que s'estableix entre ells en escena, posant així de manifest la llei de la impermanència i del canvi constant. 

Pausa de 20 minuts

Gold Dust Rush

Estrenada el juliol del 2016 al Graner, dins del marc del Grec Festival de Barcelona 2016, Gold Dust Rush és l'obra resultant del procés creatiu després d'haver guanyat l'edició passada del Premi de Dansa de l'Institut del Teatre. És una obra de format mitjà amb una durada de 50 minuts, del qual s'ofereix una escena de 20 minuts íntegra en l'estructura global.

Direcció i coreografia: Eulàlia Bergadà
Composició musical: Aloma Ruiz i Eulàlia Bergadà
Intèrprets: Eulàlia Bergadà, Joaquin Collado, Marina Fullana, Raquel Klein, Aloma Ruiz
Il·luminació: Rafel Febrer
Vestuari: Joana Martí
Imatge i vídeo: Edu Pérez
Assessora de coreografia: Lipi Hernández
Assessor de dramatúrgia: Roberto Fratini
Ajudant de direcció: Anna Hierro
Producció: Anna Bohigas

A Gold Dust Rush emprenem un viatge visual i sonor entorn al deliri, el deliri com un estat catàrtic, alliberador i destructiu a la vegada, font de llum i creativitat. Mitjançant la geometria i la repetició, el cos es fuga cap a imatges desencaixades inspirades pel món comú religiós, elevant-lo més enllà del comportament racional de la realitat terrestre. Així doncs, com estels que moren entre pampallugues, entrem en un lloc de pèrdua màxima on la complexitat de les connexions augmenta creant un univers irracional, un estat que tots podem compartir i que és necessari per nodrir l'esperit.

*Cal reservar les localitats. Podeu adquirir les entrades en aquest enllaç

 

 

 


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
mae.it@institutdelteatre.cat

 

Carregant...
x