10.5.2019
GABLE “GAmification for a Better LifE”, és el nom del projecte en què es desenvolupa una plataforma social de jocs personalitzats per millorar les condicions de vida de les persones amb paràlisi cerebral. Es tracta un projecte europeu que va començar el 2016 i que coordina la Universitat Rovira i Virgili a través del grup de recerca Robòtica i Visió Intel·ligents.
Aquesta plataforma continua amb el treball realitzat prèviament des d’aquest grup de recerca i l’actualitza a les tecnologies emergents del joc, com ara la realitat augmentada, alhora que introdueix l’aprenentatge automàtic per tal de proporcionar el nivell de personalització per a cada jugador. És a dir el joc s’adapta a les necessitats dels jugadors ja que el nivell es modula depenent de la seva resposta. A més, ofereix mecanismes de control que permeten els cuidadors controlar adequadament el progrés dels pacients, ja que els resultats es monitoritzen per poder veure l’evolució de cada jugador.
A banda de fer un seguiment sobre la millora de l’equilibri i la mobilitat del jugador, el projecte busca facilitar les relacions entre pacients amb paràlisi cerebral i s’han desenvolupat tecnologies que permeten que siguin jocs col·laboratius, amb diversos jugadors participant simultàniament des de qualsevol lloc del món “per afavorir la capacitat de comunicació de les persones que interactuen” explica el catedràtic de la URV Domènec Puig, investigador principal del projecte i coordinador del grup Robòtica i Visió Intel·ligents, del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques.
Pots descarregar l'article complet en aquest enllaç
Font: Universitat Rovira i Virgil
CENTRE DE VIC
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat