Logo Institut del Teatre

Postgrau Escenificació i Tecnologia Digital

Comparteix

MODALITATS DE MATRÍCULA: PARCIAL O COMPLETA

DATES: gener-desembre 2020
INSCRIPCIÓ: fins al 15 d'octubre del 2019
MATRÍCULA: fins al 30 d’octubre del 2019

- Universitat Politècnica de Catalunya. Grau de Telecomunicacions
- Telenoika
Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació  i Estudis d'Arts i Humanitats
Hangar
- L'Estruch, fàbrica de creació de les arts en viu
- Institut de Formació Contínua IL3 - Universitat de Barcelona


  Escena digital                                                                                                                            Foto: I. Chourrau


 

Dades bàsiques del postgrau

1. A qui s'adreça
2. Sortides professionals
3. Estructura dels estudis
4. Metodologia
5. Calendari i horaris
6. Programa
7. Equip docent i de coordinació
8. Títol
9. Places
10. Preu matrícula
11. Idiomes
12. Inscripció al Postgrau
13. Procés de selecció
14. Criteris i procediments d'acceptació
15. Matrícula
16. Lloc d' impartició
17. Contacte i consultes generals



Presentació

Des de fa temps les arts s’estan reformulant i aprenent a conviure amb una realitat digital que està profundament present i inherent en la nostra societat. El Postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital té com a objectiu facilitar als professionals de les arts en viu, especialment les escèniques, la incorporació de les tecnologies digitals com a un suport més dels seus recursos expressius.

Les eines digitals han d’estar subordinades a la finalitat expressiva. La forma i el contingut s’han de complementar, reforçar i expandir en una diversitat de significats. El postgrau promou l’aprenentatge transversal perquè els diferents perfils professionals de les arts aprenguin de manera conjunta i multidisciplinària.

Els objectius més rellevants de la formació per assolir les competències són:

  • Adquirir la capacitat reflexiva a través de la pràctica.
  • Fonamentar suficientment els coneixements tècnics.
  • Responsabilitzar l’alumne del seu propi procés d’aprenentatge.

El postgrau es desenvoluparà a partir de pràctiques on s’experimentaran els coneixements i les eines adquirides. Simultàniament, s’analitzarà la manifestació artística contemporània mitjançant seminaris i conferències, a càrrec de personalitats destacades de les arts en viu de l’actualitat.

Equip coordinador del Postgrau 

1. A qui s'adreça

  • Professionals de l’escena en viu: escenògrafs/es, directors/es d'escena, dramaturgs/ues, intèrprets (especialment, de teatre visual), coreògrafs/es i ballarins/es.
  • Professionals de perfil tècnic amb experiència en disseny d'il·luminació i/o disseny de so.
  • Altres perfils tècnics de l’àmbit d'audiovisual i multimèdia
  • Graduats/des en arquitectura, disseny, comunicació audiovisual, i les arts visuals en general.

2. Sortides professionals: A partir del perfil de l’alumne, de l’itinerari escollit i de l’accent del projecte final del postgrau es desenvolupen diferents perfils que són complementaris entre si mateixos. 

  • Professional generador de les arts en viu i l'esdeveniment que integren les tecnologies digitals:
    • Dramaturg de continguts audiovisuals per incorporar a l'esdeveniment i l'escena.
    • Dramaturg del so i l’experiència mitjançant sistemes interactius o de control sincrònic integrats per a l’escena i l'esdeveniment.
  • Professional de les tecnologies digitals que integren les necessitats de la creació escènica:
    • Director/coordinador tècnic que intermèdia i assessora als diferents agents que participen en la realització escènica (generadors i tècnics) en relació a les tecnologies digitals a l’hora de dissenyar. Troba, encadena i gestiona les diferents eines, fonts i processos amb l’equip.
    • Tècnic de continguts audiovisuals per a l’escena i l'esdeveniment.
    • Tècnic de so i experiència per a l’escena i l'esdeveniment (sistemes de so i interactius o de control sincrònic integrats).
    • Producció d’espectacles digitals.

3. Estructura dels estudis

1. Curs Escena Digital

Per iniciar el postgrau des d’un lloc i llenguatge bàsic comuns, és molt recomanable per als alumnes que desitgin realitzar el Postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital que facin un curs d’anivellament (quatre caps de setmana) durant el mes de novembre de 2019.
Aquest curs introduirà les bases conceptuals, metodològiques i tecnològiques bàsiques per fonamentar bé la formació del Postgrau.
Aquest curs es pot cursar independentment del Postgrau.

2. Postgrau en Escenificació i Tecnologia Digital

El postgrau es divideix en mòduls comuns i dos itineraris:

  • Mòdul Comú:

Mòdul C1:
o    Tecnologia Comú
o    Seminaris “INGREDIENTS”
o    Conferències-workshop
o    Avantprojecte Digital

Mòdul C2:
o    Laboratori de Síntesi

  • Itinerari A – Imatge, Il·luminació i Dispositiu
  • Itinerari B – So, Interacció i Dispositiu

Aquesta estructura permet fer un accent en la formació en les tecnologies digitals i assolir una solvència en la fonamentació tecnològica.

Tanmateix, un dels principals objectius del postgrau és incentivar la formació d’equips de treball heterogenis i interdisciplinaris. Així doncs, tot i que l’estudiant opti per un dels dos itineraris comparteix el 50% de la seva formació amb l’altre. La matricula completa (30 ECTS) permet compartir els espais de formació comuna tan en l’àmbit de la reflexió (conferències-workshops i seminaris), tecnologia comuna, com de les activitats formatives pràctiques (laboratoris i projecte final).

Les persones que facin la matrícula parcial només es podran matricular del Mòdul C1 (14 ECTS) i realitzaran un treball final de mòdul tutoritzat per la coordinació del postgrau per la seva avaluació.

4. Metodologia
Els conceptes bàsics de la formació són l’escena contemporània, entenent que l’espectacle contemporani sorgeix de la superposició de diversos llenguatges de forma interdisciplinari i multimèdia (en un sentit tecnològic o no); la dramatúrgia de segments que es fixa en estructures parcials per articular estructures globals i l’experimentació, que organitzant aquestes micro-entitats de qualitat menys o més estables experimenta i es defineix l’estructura final.

Les opcions del procés d’aprenentatge a les quals s’ha donat més rellevància per assolir competències finals són:

  •  Adquirir la capacitat reflexiva a través de la pràctica, desenvolupant pràctiques, laboratoris i laboratoris de síntesi que s'organitzen recollint el coneixement previ adquirit i oferint temps per l’experimentació a l’alumne.
  • Fonamentar suficientment els coneixements tecnològics: estructuració del procés d’aprenentatge amb activitats pràctiques que progressivament posen en joc la tecnologia per assolir una finalitat expressiva en viu.
  •  Responsabilitzar a l’alumne del seu propi procés d’aprenentatge, oferint-li un acompanyament a través de tutories tant en l’àmbit de la concepció escènica com de la tecnològica digital.

El postgrau es desenvoluparà a partir de pràctiques on s’experimentaran els coneixements i les eines adquirides. Simultàniament, s’analitzarà la manifestació artística contemporània mitjançant seminaris i conferències, a càrrec de personalitats destacades de les arts en viu de l’actualitat. 

5. Calendari i horaris:  El curs d’anivellament es desenvoluparà al novembre i el Postgrau començarà a partir del gener del 2020 fins al desembre del 2020. L’horari del Postgrau se centrarà de gener a juny al cap de setmana (entre divendres i dissabtes). Posteriorment i per desenvolupar el projecte final de postgrau, la dinàmica de treball serà molt més flexible a cada equip i el seu tutor. Calendari a l'enllaç

6. Programa disponible a l'enllaç

  Estructura dels estudis
090419_ESTRUCTURA-POSTGRAU ESCENIFICACIÓ I TECNOLOGIA DIGITAL (1).jpg

7. Equip docent i de coordinació

  • Elisabet Castells i Negre, Coordinadora general

    Arquitecta per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya i Títol superior en Art dramàtic en l’especialitat d’escenografia.
    Experiència professional: Dissenyadora d’escenografia i vestuari per a Teatre, Òpera i cinema. Ajudant d’escenògrafs com Ramon B. Ivars, Joaquim Roy, Jon Berrondo, Josep Rosell o Balter Gallart.  Escenògrafa amb directors escènics com Pau Monterde, Miquel Górriz, Manuela Lorente, Àngels Aymar, Isabel Cabós o Juan Pablo Miranda. També treballa en projectes en l’àmbit de l’arquitectura: assessorament d’espai escènic per l’estudi d’arquitectes com Flores-Prats per la nova Sala Beckett, paisatgisme amb Aspecte S.L. de Banyoles, intervencions urbanes com la cavalcada de Reis 2012 i 2013 a Madrid per Carral Asociados,  a parcs recreatius com Nadal a PortAventura per a Futur2, exposicions per BTicino o la Casa d’Àsia, estands corporatius en fires com el Saló de l’Infància pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya o esdeveniments commemoratius com la primera Diada Nacional de Catalunya l’any 2004 per la Generalitat de Catalunya al Parc de la Ciutadella de Barcelona.
    En la seva tasca com a docent imparteix assignatures tant a l’ESAD (Escola Superior d'Art Dramàtic) com a l’ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle) des del 2005. També ha col·laborat amb l’escola BAU o l’Escola d’Arquitectura.
    És cap del Departament de Disseny Escènic del Institut del teatre des del 2015.

  • Jan Mech, responsible Itinerary So/Interacció
    Performer, músic i compositor de música electrònica contemporània. Treballa en una varietat de formats, per exemple, live-*performances/concerts, instal·lacions i composicions d'obres de pel·lícules i vídeo. En el seu treball se centra actualment en el desenvolupament d'aspectes de la música electrònica en directe (presència corporal, desenvolupament de la interfície) i la relació entre el text/el llenguatge i la música. Va estudiar Estudis de Teatre, Cinema i Mitjans amb el Prof. Dr. Hans-Thies Lehmann a la Johann Wolfgang Goethe Universität Frankfurt/Main (Alemanya) i va rebre beca per realitzar el postgrau de DasArts (Amsterdam). Des de llavors ha estudiat amb compositors de música contemporània com György Kurtág Júnior i Raphael Toral, centrant-se en composició/composició en temps real. Entre 2013-2015 va ser artista en residència en Hangar.org (Barcelona). Les seves obres i composicions s'han exhibit en diversos llocs, com Artists Space Nova York, Tate Modern (Londres), Centri Pompidou(París), MNCARS - Museu Reina Sofia (Madrid) o Fundació Antoni Tàpies (Barcelona). 

  • Nuria Legarda, Co-coordinadora Itinerari Imatge/llum
    Graduada en DT. Performance Making, Goldsmiths University of London. Diplomada en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona i en Educación Musical por la Universidad de La Rioja. Creadora i directora teatral. Coreògrafa, performer i professora internacional en arts escèniques. El seu treball explora el teatre físic i visual, creant una pràctica interdisciplinària i de múltiples capes on la forma i el contingut es complementen dialècticament. És autora de produccions nacionals i internacionals, així com directora d'encàrrecs The Sticking Plau 2019 Barcelona, Sport 2018, Who Deserve Greatness 2018 London, Laboratori de recerca GrecFestival 2017, World of Wolves 2014, Barcelona, Claim Your Plau I + P, El Sopar, Barcelona ... en els quals hi ha un posicionament polític en el desig de confrontar al públic amb els valors de la nostra societat contemporània i de l'ésser humà. La seva àmplia gamma de col·laboracions inclou coreografies absolutament dispars en estil i context com El curios incident del gos a mitjanit de Mark Haddon i Simon Stephens, dirigida per Julio Manrique, Teatre Lliure a Barcelona, així com Orchard, peça creada amb Elinor Lewis, seleccionada per la Resolució 2018, Choredrome.2018 en The Place, Aerowaves 2019; Con el apoyo de The Place, Arts Admin, Arts Council London. 

  • Cecilia Molano,  Co-coordinadora Itinerari Imatge/llum
    El seu treball artístic es troba en la relació entre escriptura, escenografia i video per a la construcció d’una dramaturgia des de la imatge. La seva experiència laboral s’ha desenvolupat en l’entorn de les arts escèniques i la imatge. Ha treballat com a dissenyadora de vídeo i com escenògrafa i figurinista per artistes com Elena Córdoba, Rocío Molina o Carlos Marquerie; i en espais diversos com el museu de Es Baluard, Kaskadenkondensator, Teatro Pradillo, Teatros del Canal, Festival de Otoño, Festival d’Avignon o las Naves de Matadero. Treballa també com a dissenyadora gràfica i editora, a més de la seva ocupació en els seus projectes artístics. Professora d'Estètica, Escenografia i Figurinisme a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB) i a l’Institut del Teatre i el IED de Madrid. Doctorada cum laude en Belles Arts i menció europea per la Universidad Complutense de Madrid amb l'ajut del Research Center de a.pass (Advanced Performance and Scenography Studies de Bruselas). Beca de la Real Academia de España en Roma. Màster en Escenografia, Central Saint Martins School of Arts, London amb la beca Ayuda a los Profesionales de la Cultura, Ministerio de Educación. Beca Unesco Aschberg a L'Institute International de la Marionette en Charleville-Mezieres, França. Llicenciada en Escenografia i Figurinisme per la RESAD.

  • Oriol Ibáñez, Co-coordinador tecnologia escenificació digital
    Format com a tècnic en les arts de l’espectacle —en l’especialitat de Luminotècnia— a l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle (ESTAE) de l’Institut del Teatre i en el grau superior en Realització d’audiovisuals i espectacles a l’Escola de Mitjans Audiovisuals (EMAV). Treballa amb l’artista i creador de performances Marcel·lí Antúnez (fundador de la Fura dels Baus) en un inici com a tècnic d’il·luminació i actualment porta la direcció tècnica de l’estudi. Ha realitzat la direcció tècnica i els dissenys de llum dels darrers espectacles de l’artista (Protomembrana, Hipermembrana, Cotrone, Mitòtica i Pseudo), amb els quals ha fet gira per tot el món. Ha produït també varies instal·lacions interactives i exposicions. És membre i fundador de la companyia Guillem Albà, on ha dut a terme el disseny d’il·luminació i direcció tècnica dels espectacles Sketchofrenia, dirigit per Jango Edwards; Flirt, dirigit per Jordi Purtí (premi del públic de la Fira de Tàrrega 2010 i nominat a l’espectacle revelació dels premis Max 2011) i Trau dirigit pel mateix Guillem Albà i Pluja junt amb la pianista Clara Peya. Amb el Clown Guillem Albà ha realitzat altres treballs como cabarets, presentacions, gales i espectacles varis.En el seu ampli catàleg de treballs cal destacar els produïts pel CAET (Centre d’arts escèniques de Terrassa); Musicolepsia, de la companyia de dansa Lanònima Imperial coproduït i estrenat al TNC (Teatre Nacional de Catalunya); Lo Riu, espectacle produït pel Taller de Músics;Companyia de dansa Roberto Olivan (premi nacional de dansa) del qual n’ha fet el disseny d’il·luminació del darrer espectacle; col·laboració activa des de la creació amb les produccions de l’escola d’arts escèniques Tracart, de Vilanova i la Geltrú; Pau Guillamet, Guillamino; disseny de llums amb l’espectacle Under Construction del quartet de flautes Windu i en diferents teatres i sales de Catalunya. Actualment forma part de l’equip tècnic del Teatre Principal i de l’Auditori Eduard Toldrà, de Vilanova i la Geltrú. Ha estat director tècnic del Festival TNT (Terrassa Noves Tendències) en les edicions des del 2010 al 2016, i del Festival Teatre de Terror 2010 (TDT). Actualment i des de l’any 2017 és membre de l’equip de la direcció tècnica del festival TNT (Terrassa Noves Tendències) que es desenvolupa a la ciutat de Terrassa a inicis d’octubre. I des de l’any 2014 s’encarrega també de la direcció tècnica del festival Deltrebredansa, que té lloc durant 2 setmanes el mes de juliol a la localitat de Deltebre (Catalunya).

  • Xavier Gibert, Co-coordinador tecnologia escenificació digital
    Treballa com a freelance fent funcions de direcció tècnica, disseny d'enginyeria i assessoria tècnica per a diferents projectes artístics i espectacles. És expert en dissenys d'enginyeria per a control de video en temps real aplicat als escenaris i operador de sistemas audiovisuals complexes. Membre de Telenoika des de l´any 2000 i actual president de l'associació. Director tècnic del LOOP Screen Festival Barcelona i el Festival Internacional de Mapping de Girona, assessor tècnic de BAF General de Catalunya, actualment cap tècnic de la companyia d´ Albert Pla i Natos y Waor. Col.labora estretament amb Taste the Floor , agència de management i producció d'espectacles musicals. Ha impartit molts i diferents tallers sobre entorns audiovisuals dins el món de l'escena, des de tallers en HackLabs, a Telenoika i en diferents Universitats o Escoles Tècniques. Actualment, també és docent a l´escola de tècnics de Girona ETECAM. Teatres i artistes amb els que he treballat : Teatre Nacional de Catalunya, el Gran Teatre del Liceu, el Teatre Real de Madrid o el Grand Théâtre de Genève, al costat de companyies  com La Fura dels Baus, Dagoll Dagom, Teatro de la Abadia o Compañía de teatro Animalario, músics com Albert Pla, Fermín Muguruza, Refree, Antonio Orozco, The suicide of Western Culture, Ayax y Prok, Natos y Waor o Manu Chao, així com en festivals com  Loop , Sonar, Grec , Primavera Sound o Cruïlla. 

  • Nico Hermansen
    Llicenciat cum laude en Estudis teatrals a la Università degli Studi di Bologna. Màster Oficial en teoria i pràctica de la dramatúrgia a Barcelona (UAB - Institut del teatre -Pompeu Fabra). Estudis d’enginyeria del so als EEUU (Full Sail University) i també amb Michele Monetta (ICRA project), Domenico Castaldo (actor, moviment), Fabrizia Baresi (veu) i Enzo Pezzella (dansa, moviment). Experiència professional: Artista multidisciplinar (performance, sound art, arts visuals) i fundador de la companyia La [SIC], es va formar treballant, entre altres, amb l'Ontological-Hysteric Theater de Richard Foreman. És autor de diverses creacions escèniques i instal·lacions, barrejant diversos llenguatges a l'escenari. El seu treball es va presentar a Europa i Amèrica a festivals i institucions com (llista no exhaustiva) el Museu Jueu de Berlin (DE), MEM festival (ES), Mute Festival (BE), PAF Performance Art festival (USA), Galeria Contemporary Collective (UK), File Festival (Brasil), Festival In-Sonora (ES).

  • Albert Boronat

    Fundador, dramaturg i codirector de la companyia Projecte NISU (Projecte de Navegació Incendiària i Salvament Unilateral), destaquen les següents obres:  “Vamos a por Guti” (1r Premi Festival Escena Simulacro de Madrid; estrenada al Versus Teatre de Barcelona, 2012), “Bostezo 2.0” (Teatre Lliure, 2013), “Shell” (Premi Adrià Gual 2013) (Mercat de les Flors dins la programació del Festival GREC 2014 i Festival Frinje15 de Madrid) i “Teenage Dream” (Nou Tantarantana, 2015). Realitza habitualment treballs de creació i dramatúrgies amb altres autors: “Zero” direcció de Pep Pla (Teatre Lliure, Festival GREC 2012, La Seca-Espai Brossa); “Waits F.M.”, direcció Nicholàs Chevallier/Ana Roca (Espai La Cuina-Nous autors, Festival GREC, 2012); “Trossos”, direcció de Ricard Soler (producció de Fira del Teatre de Tàrrega i Centre d’Arts Escèniques de Terrassa) de la companyia Obskené, amb la qual treballa de forma habitual i que ha estrenat el seu text “Éste no es un lugar adecuado para morir”, amb direcció de Judith Pujol (Sala Beckett, 2013); “Televisor i misèria de la II transició”, direcció de Carme Portaceli (Teatre Romea, Festival GREC 2013). Ajudant de direcció i assessor  de dramatúrgia a Voyager, de Marc Angelet (Teatre Nacional de Catalunya, 2012), ha treballat també com a guionista radiofònic.
    En el camp de la docència és el cap de l'especialitat de Direcció i dramatúrgia de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de l'Institut del Teatre. Realitza tasques pedagògiques sobre teoria, pràctica teatral i interpretació a diferents centres. És professor de l’Institut del Teatre on imparteix assignatures com “Història i teoria de la literatura dramàtica” o “Escenografia i escriptura escènica”.

  • Alba G. Corral

    Artista visual, desenvolupadora de codi i docent. Amb formació en enginyeria informàtica, Corral ha estat creant art utilitzant el software durant l'última dècada. La seva pràctica s'estén a través del viu, el vídeo, els mitjans digitals i la instal·lació. A través de diferents pràctiques artístiques explora narratives abstractes.
    El seu nom s'ha donat a conèixer mitjançant les seves actuacions audiovisuals en viu on s'integra la codificació i l'elaboració, en col·laboració amb músics en temps real.
    En el marc de la docència ensenya programació visual enfocada a dissenyadors i artistes en diferents espais tant en xerrades, tallers i workshops. Dedicats al codi creatiu amb eines de programari Lliure (processing).
    És comissària al festival Eufònic.

  • Maria Stamenkovic Herranz
    Diplomada en Dansa per la Brunel University, Marie Rambert School of Ballet and Contemporary Dance (Londres) i posteriorment graduada en el conservatori d'interpretació de Maggie Flanigan en tècnica Meisner (Nova York). Estudia Shakespeare amb la cèlebre professora de veu Patsy Rodenburg i pren seminaris intensius amb Willem Dafoe, Thomas Ostermeier i els membres i dramaturgs americans contemporanis del Labyrinth Theater Company a Nova York i Karen Kohlhaas (Tennessee Williams).
    Després dels seus estudis treballa com a ballarina, performer i actriu (cinema & teatre) amb Jan Fabre (Cour d'honneur du Palais des Papes a Avinyó, Teatre Saitama Japó, Montclair a NY, De Single ..), Àlex Rigola (Teatre Abadia. .), Marina Abramovic (Moma The Artist is Present & etc.,.) Sanja Mitrovic (Theatre des Amandiers Nanterre, KVS ..), Stephanie Tiersch (Teatre Lliure ..), Sol Picó (Teatre Nacional de Catalunya ..), Karen Kohlhass (Atlantic Theater Company de David Mamet) i col·labora freqüentment amb els membres de la companyia el director artístic va ser Philip Seymour Hoffman (Bank Street and Cherry Lane Theater), Deborah Kampmeier (Split, Sarasota Film Festival Florida) entre d'altres.
    Els seus treballs com a directora i creadora es van presentar al Monty Theater & Troubleyn Theater Anvers (Provenance Unknown), Teatre Montemor-o-Novo (La Fabula), Nadine Studio Brussels (5 vs 1 The Wrong Move) treballs desenvolupats amb el creador digital de interactivitat i nous mitjans Alex Posada, Festival Radicals BCN (Trigger), Danshus a Malmö (The Doctor), Medea al Museu Benaki d'Atenes (MEDEA: Impulse & Ear), Cochrane Theater Londres (Reminexistance) entre altres llocs.
    Com a docent imparteix classes i seminaris intensius a l'Institut del Teatre Bcn, Navel Art & Universitat Rei Joan Carles Madrid, Woostergroup Theater, Root Collective, NYU Tisch a Nova York, DanceSyd Malmö Suècia, Kookmin & Sungkyunkwan Universitat Corea del Sud, Universitat Aristòtil Grècia i etc.

Entitats i experts que participen als Seminaris “INGREDIENTS”

  • Ferran Marquès, Universitat Politècnica de Catalunya i ex-director de l'Escola de Telecomunicacions.
  • Josep Cerdà, Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts, Màster Art Sonor.
  • Enric Mor i Laia Blasco, Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
  • Jordi Balló, Carles Sora i Francesc Isern (Perla29), Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació i cultura digital
  • Lluís Nacenta, Hangar
  • Toni Ubach, TNT
     

8. Títol:  Postgrau de títol propi de l'Institut del Teatre.

9. Places: 24-30 places (12-15 per itinerari)

10. Preus: 

MATRÍCULA COMPLETA
Els alumnes han d’escollir en quin itinerari volen matricular-se: Imatge, Llum i Dispositiu i So, interacció i Dispositiu. La matrícula completa implica la realització del Mòdul Comú (C1 i C2) i l’itinerari escollit.
Preu: Alumnes externs: 4.950 € / Graduats IT: 3.960 € / Alumnes IT: 3.712,50 €. Als preus de matrícula cal afegir 17 € en concepte d'assegurança.

MATRÍCULA PARCIAL
També és possible matricular-se parcialment del Postgrau realitzant en un primer curs la matrícula parcial del Mòdul C1 (14 crèdits ECTS) i en un segon any la resta de crèdits.
Preu: Alumnes externs: 2.310 € / Graduats IT: 1.848 € / Alumnes IT: 1.732,50 €. Als preus de matrícula cal afegir 17 € en concepte d'assegurança.

  • En cas que vulgueu sol·licitar un crèdit d’estudis al Banc de Sabadell amb els quals l’IT té conveni, poseu-vos directament en contacte amb alguna oficina del l’entitat.
  • També es podrà fer un pagament fraccionat en tres parts. Les dates per complir els pagaments seran: Primer pagament d’un terç de la matrícula (segona setmana de novembre del 2019); segon pagament: febrer 2020; tercer pagament: abril 2020

11. Idiomes: anglès, català i castellà.

12. Inscripció al Postgrau: 1a fase: de l'1 de maig al 15 de juliol del 2019.S’avisarà a l’alumne si ha estat acceptat o està en llista d’espera la quarta setmana de juliol. / 2a fase: del 16 de juliol al 15 d'octubre del 2019. S’avisarà a l’alumne si ha estat acceptat o està en llista d’espera la primera setmana d'octubre.  Formulari d'inscripció a l'enllaç. 

IMPORTANT:

  • És molt recomanable fer prèviament el Curs Escena Digital amb aprofitament, abans de cursar el Postgrau, tant per aspectes tecnològics com conceptuals en relació a l’escena. Tanmateix, si algun aspirant del postgrau considera que per formació o experiència professional prèvia no li és necessari, en el moment de fer la matrícula del postgrau caldrà que presenti justificants acadèmics o d’activitat professional que l’acreditin la no necessitat de fer el Curs Escena Digital.
  • En el moment de fer la inscripció del Postgrau és obligatori presentar un cv actualitzat i una carta de motivació. La coordinació del postgrau pot sol·licitar a l’aspirant poder fer una entrevista (en viu o per videoconferència). Si l’aspirant vol realitzar el curs Escena Digital i el Postgrau, com es recomana, només és necessari presentar un exemplar de documentació
  • En el moment de la inscripció al Postgrau es cobrarà un 10% de la matrícula que es descomptarà de la matrícula si la persona és acceptada i es retornarà en cas de no ser seleccionat. En cas d'haver estat seleccionat i no formalitzar la matrícula, aquest 10% no serà retornat.

13. Procés de selecció
La quarta setmana de juliol (pels inscrits durant la 1a fase d'inscripció) i la primera setmana de novembre (pels inscrits durant la 2a fase d'inscripció) es publicarà la llista provisional de seleccionats i la llista d’espera. IMPORTANT: En aquest llistat també s’especificarà les persones que han de fer el curs preparatori d’anivellament en relació als continguts tecnològics i escènics.

14. Criteris i procediments d'acceptació
El postgrau esta obert a tothom que compleixi els requisits. En el procés de selecció es tindrà en compte la carta de motivació, els cv acadèmic i professional, i es realitzarà possiblement una entrevista personal. El currículum acadèmic i professional ha d’estar justificat documentalment, així com també la resta de mèrits.

  • No titulats 
    • Per currículum i experiència professional. Alumnes que un cop finalitzats els estudis rebran una certificació per haver cursat i superat la formació especialitzada.
    • Carta de motivació

  • Titulats (estudis superiors art dramàtic i altres)
    • Ser titulat en estudis superiors o de grau en art dramàtic o en qualsevol grau en relació als objectius formatiu del postgrau.
    • Per currículum i experiència professional.
    • Carta de motivació


15. Matrícula 

  • MATRÍCULA DEL CURS ESCENA DIGITAL (no es fa inscripció, sinó directament matrícula i és independent de la matrícula del postgrau): de l’1 de maig al 15 d’octubre del 2019


IMPORTANT:
- En el moment de fer la matrícula del curs és obligatori presentar un cv actualitzat i una carta de motivació. La coordinació del curs pot sol·licitar a l’aspirant poder fer una entrevista (en viu o per videoconferència).
- En el moment de la matrícula s’ha de pagar l’import íntegre del curs.

  • MATRÍCULA DEL POSTGRAU EN ESCENIFICACIÓ I TECNOLOGIA DIGITAL: 30 d’octubre del 2019

16. Lloc d'impartició
Aules i espais escènics de l'Institut del Teatre de Barcelona
Institut del Teatre (Seu Barcelona)
Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
+34 93 227 39 00 

17. Contacte i consultes generals: formaciocontinuada@institutdelteatre.cat o Tel. 932 27 39 00, ext. 308

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
mae.it@institutdelteatre.cat

 

Carregant...
x