Logo Institut del Teatre

Insults al públic i altres peces parlades

Comparteix
Autor/s: Handke, Peter
Altres autor/s: Salvat, Ricard [pròleg] ; Serrallonga, Carme [traducció]
Editorial/s: Institut del Teatre (Diputació de Barcelona)
Col·lecció: Biblioteca teatral ; 51
Lloc: Barcelona
Any: 1988
Suport: Paper
Enquadernació: Rústica
Pàgines: 101
Alçada i amplada: 18 x 12 cm.
Idioma/es: Català
Dipòsit legal: B-30829-1988
ISBN: 84-7456-435-2
Tipologia: Llibre
Descripció

Peter Handke va néixer a Griffen l'any 1942. Estudià dret a la Universitat de Graz. És narrador i ha escrit, entre altres obres, Dia angst des Tormanns beim Elfmeter («La por del porter davant el Penalty»), Der kurze Brief zum langen Abschied («La carta breu per al llarg comiat»), Wunschloses Unglück («Desgràcia sense desig») i Das Gewicht der Welt («El pes del món»). També ha fet assaig, poemes, ha treballat per a la ràdio, ha escrit guions de cinema i ha dirigit el film Die linskshdndige Frau («La dona esquerrana»). Publikumschimpfung («Insults al públic») és l'obra amb la qual Peter Handke fa el debut com a dramaturg el 1966. Després seran presentats els textos teatrals Weissangung («Predicció»), Selbstbezichtigung («Autoacusació»), Hilfsrufe («Crit de socors») i Kaspar, sostenint sempre una lluita oberta amb el llenguatge, fins al punt que a la força absoluta de les paraules Handke contraposa una peça sense mots Das Mündel will Vormund sein («El pupil vol ser tutor»). L'any 1971 és estrenada a Berlin Der Ritt über den Bodensee («La cavalcada sobre el llac de Constança»). D'entre els treballs de l'autor austríac fets públics de 1980 ençà cal esmentar Die lehre der Sainte-Victoire («La lliçó de Santa Victòria»), un assaig sobre Cézanne; el text teatral Über die Dörfer («Sobre els pobles»); la novella Langsame Heimkehr («Lent retorn»), i Kindergeschichie («Història de nens») —que constitueixen una tetralogia i acosten Peter Handke als seus propis orígens—, i Die Wiederholung i Gedicht an die Dauer, obres de 1986.

Peter Handke és l'home del veritable teatre experimental alemany, del retorn al subjectivisme, la persona que més pregonament ha investigat sobre el llenguatge teatral de la segona meitat del segle xx, el màxim exponent de l'anomenada «neo-avantguarda», el creador verbal que millor ha denunciat, amb reiteració gairebé obsessiva, els condicionaments que les paraules del «sistema» exerceixen sobre els components de la societat dels individus.


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x