Logo Institut del Teatre

La teatralitat medieval i la seva pervivència

Comparteix
Autor/s: Massip, Francesc; Kovács, Lenke
Altres autor/s: Carruesco, Jesús; Reig, Montserrat; Ros i Vilanova, Agustí; Sirera, Josep Lluís [coautors]. Coca, Jordi; Graells, Guillem-Jordi [pròleg]
Editorial/s: Edicions de la Universitat de Barcelona / Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona
Col·lecció: Història de les Arts Escèniques Catalanes (HAEC) ; I
Lloc: Barcelona
Any: 2017
Suport: Paper
Enquadernació: Rústica amb solapes
Pàgines: 564
Alçada i amplada: 24 x 17
Idioma/es: Català
Dipòsit legal: B-16.754-2017
ISBN: 978-84-9168-003-1 (Edicions de la Universitat de Barcelona) / 978-84-9803-794-4 (Diputació de Barcelona)
Tipologia: Llibre
Descripció

Aquest primer volum de la Història de les Arts Escèniques Catalanes ofereix un recorregut per l’antic mapa teatral català i evidencia que tot el territori lingüístic comparteix una tradició de practiques escèniques molt arrelada, amb una forta cohesió interna, que es desenvolupà en consonància amb els corrents teatrals europeus de l’època. En l’àmbit de la festa i de la cultura popular es perpetuen fins als nostres dies models i tècniques d’origen medieval amb una gran varietat de pervivències, algunes de les quals són úniques a Europa, com la Sibil·la de Mallorca, la Dansa de la Mort de Verges, la Patum de Berga, els balls parlats de les comarques tarragonines, la Moma del Corpus de València i, molt especialment, la Festa o Misteri d’Elx. Les manifestacions espectaculars descrites, analitzades i contextualitzades en aquesta obra posen de manifest uns lligams identitaris més arrelats que les fronteres polítiques, i la maduresa i el caràcter propis del teatre català medieval.

Francesc Massip, catedràtic d’Història del Teatre Català a la Universitat Rovira i Virgili, autor d’una trentena de llibres i centenars d’articles en les principals llengües d’Europa i Amèrica, particularment sobre el teatre i la dansa medievals i del Renaixement, així com sobre aspectes vinculats al teatre popular i les tradicions folklòriques. Destaquen, entre d’altres, La Festa d’Elx (1991), El teatro medieval (1992), La ilusión de Ícaro (1997), A cos de rei (2010) i Those Dark Ages Revisited (2014).

Lenke Kovács, doctora en Filologia Catalana per la Universitat Rovira i Virgili, ha fet l’edició crítica de les consuetes mallorquines de la Passió de Crist (2013), i ha escrit articles i ressenyes sobre el teatre medieval i modern. Actualment és docent a la Universitat de les Illes Balears i secretària general de la Societat Internacional per l'Estudi del Teatre Medieval (SITM).


SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x