Logo Observatori de les Arts Escèniques Aplicades

Publicacions: Educació

  • Textos Premeables: sobre mediación, prácticas artísticas e instituciones culturales
    Al igual que PERMEA - Programa experimental de Mediació i Educació a través de l’Art del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana - la publicació es construeix de forma fluïda i permeable a les idees i aconteixements que al voltant de les pràctiques artístiques, la mediació i les institucions culturals s'estan desenvolupant en atres contextos, per formar part d'una conversa expandida sobre models culturals per arribar.
    Textos Permeables: sobre mediación, prácticas artísticas e instituciones culturales
  • Més enllà del binomi cultura i educació: aproximacions des de l'àmbit local.
    Publicació promoguda pel Centre d'Estudis i Recursos Culturals (CERC) de la Diputació de Barcelona. Publicada l'any 2018.
    L'estudi proposa com trobar ponts entre els àmbits de l’educació i la cultura; ampliar, millorar i sistematitzar les interseccions entre els espais considerats educatius i aquells que anomenem culturals. El treball comprèn catorze articles que aporten mirades diverses a les relacions entre la cultura, l’educació i el món local.
    Autors: María Acaso, Eulàlia Bosch, Gemma Carbó, Jaume Centelles, Nando Cruz, Carles Garcia, Fernando Hernández, Magalí Homs, Lucina Jiménez, Dolors Juarez, Rafa Milan, Ramon Parramon, Roser Ros, Margarida Troguet i Judit Vidiella.
    Més enllà del binomi cultura i educació: aproximacions des de l'àmbit local
  • Creativitat en l’educació, educació de la creativitat. Claus per fer de la creativitat un hàbit. Informe coordinat pel filòsof José Antonio Marina per encàrrec de l’Hospital Sant Joan de Déu (2014). Explora el concepte de creativitat, les seves implicacions per al benestar i el desenvolupament i les maneres de fomentar-la, especialment en entorns escolars i a la família.
    http://faros.hsjdbcn.org/ca/cuaderno-faro/creativitat-leducacio-educacio-creativitat-claus-fer-creativitat-habit

  • Explorar les capacitats, fomentar la qualitat. Informe final d’un projecte europeu centrat en els programes d’educació cultural adreçats a grups familiars (2013). S’hi recullen experiències provinents d’Alemanya, Àustria, Catalunya i Eslovènia, així com criteris de qualitat i eines d’autoavaluació per a institucions culturals que intervenen en aquest àmbit.
    http://www.interarts.net/descargas/interarts1696.pdf

  • Educación artística, cultura y ciudadanía: De la teoría a la práctica. Informe coordinat per Andrea Giráldez i Lucía Pimentel per encàrrec de l’Organització d’Estats Iberoamericans (2011), per tal d’ajudar a repensar, des d’una perspectiva metodològica i didàctica, els enfocaments i processos d’ensenyament i aprenentatge en l’educació artística, tant formal com informal.
    http://www.oei.es/metas2021/LibroEdArt_Delateoria-prov.pdf

  • Transductores: Pedagogías colectivas y políticas especiales. Publicació emmarcada en el projecte Transductores, impulsat per Antonio Collados i Javier Rodrigo del Centro José Guerrero de Granada, i editada per la Diputació de Granada (2010). S’hi recull la feina de tretze grups internacionals que articulen la pràctica artística, la intervenció política i l’educació, en l’àmbit de les pedagogies col·lectives.
    http://issuu.com/blogguerrero/docs/transductores

  • Revista Iberoamericana de Educación: Arte y Educación. Número 52 de la publicació periòdica de l’Organització d’Estats Iberoamericans Revista Iberoamericana de Educación (2010), que recull diversos articles relacionats amb el tractament de l’art a l’escola.
    http://www.rieoei.org/rie52.htm

  • Cultural Awareness and Expression Handbook. Informe elaborat per un grup de treball vinculat al Consell de Ministres de Cultura de la UE (2015), que recull reflexions, orientacions i exemples per fer efectiva la “consciència i l’expressió cultural” com a competència clau dels programes educatius.
    http://bookshop.europa.eu/en/cultural-awareness-and-expression-handbook-pbNC0116125/

  • The Role of Arts Education in Enhancing School Attractiveness. A literature review. Document elaborat per Anne Bamford i Michael Wimmer, per encàrrec de la Comissió Europea (2012), que recull els resultats d’estudis previs en relació amb els efectes que té l’educació artística a l’hora de fer més atractiu el sistema educatiu i reduir l’abandonament escolar.
    http://www.kulturnibazar.si/data/upload/school_attractiveness_paper_final_website.pdf

  • All Our Futures: Creativity, Culture and Education. Informe elaborat per una comissió liderada per Ken Robinson, que el 1999 va rebre l’encàrrec del govern britànic d’analitzar els vincles entre la creativitat, l’educació i l’economia. Les conclusions de l’estudi van posar les bases per a nombrosos programes de suport a la creativitat a l’escola en els anys següents.
    http://sirkenrobinson.com/pdf/allourfutures.pdf

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE TERRASSA
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE VIC
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat

Carregant...
x