Logo Institut del Teatre

CÀPSULES DE PRODUCCIÓ Curs La distribució de productes culturals

 

 

INSCRIPCIÓ: 04/06/18-27/07/18
MATRICULACIÓ: 06/09/18-13/09/18

 


 

 

Dades bàsiques del curs

(Cliqueu a sobre els títols per anar a la informació)

1. A qui s’adreça:
2. Docents/professionals:
3. Programa:
4. Tipus de curs:
5. Dates:
6. Total hores:
7. Horari: 
8. Modalitat:
9. Lloc d’impartició:
10. Preus:
11. Descomptes:
12. Inscripció:
13. Matrícula:
14. Places:
15. Procés de selecció:
16. Consultes específiques:
17. Consultes generals: 


 

1. A qui s’adreça:

Persones que tinguin interès en tirar endavant i desenvolupar personal o col·lectivament, un projecte artístic.

2. Docents/professionals: Nines Carrascal

3. Programa: 

1.- La distribució 

1.1 Què es?
1.2 Agents que operen en el mercat de les arts escèniques
1.3 Cadena de subministrament: de l'origen (producció) al consumidor final (públic)

2.- El perfil del venedor

2.1 Fases d'un procés de venta
2.2 Materials encaminats a la venta
2.3 La definició de l'estratègia

3.- El programador cultural

3.1 Tipus.  En funció de la seva formació
3.2 Tipus. En función de la seva metodologia

4.- Estructuració del mercat

4.1 Xarxes i circuits escènics
4.2 Fires especialitzades
4.3 Altres esdeveniments 

4. Tipus de curs: Curs especialitzat. Certificat (Institut del Teatre)

5. Dates: del 17 al 18 de setembre de 2018

6.  Total hores: 8 hores

7.  Horari: De 10.00 a 14.00 h.

8.  Modalitat: presencial

9.  Lloc d’impartició: Institut del Teatre (Seu de Barcelona)

10. Preu: 150 € + 7 € d'assegurança

11.  Descomptes: 25% de descompte per alumnes de l’Institut del teatre i 20% de descompte per a graduats de l’Institut del Teatre

12.  Inscripció: Del 4 de juny al 27 de juliol de 2018. Inscripcions a l'enllaç 

13.   Matrícula: Del 6 al 13 de setembre de 2018

14.   Places: 15

15.   Procés de selecció: per ordre d’inscripció

16.   Consultes específiques: Montse Prat 

17.  Consultes generals: formaciocontinuada@institutdelteatre.cat  (Tel. 93 227 39 00 ext. 308)


Presentació general

La formació continuada teòrica i pràctica dels alumnes de l'Institut del Teatre i dels seus graduats, és una prioritat i un dels principals objectius de la Institució.

En aquest sentit, presentem una proposta de Tallers / Sessions pensada per donar informació, coneixement i eines pràctiques per ajudar a resoldre dubtes, avaluar i treballar adequadament diferents conceptes fonamentals en el disseny i desenvolupament de projectes en l'àmbit de les Arts Escèniques:

- Guia pràctica per a la creació i funcionalitat d’un equip de treball
- La distribució de productes culturals
- Els públics com a eix vertebrador de l’estratègia de màrqueting i comunicació

Passar de concebre una idea a generar i realitzar un projecte requereix un procés concret i metòdic: anàlisi inicial, avaluació, organització, desenvolupament i avaluació, presa de decisions, determinat sempre, segons la naturalesa i objectius del projecte. Aquestes reflexions prèvies permeten conèixer cada projecte en tota la seva globalitat i complexitat. Situar-lo de manera adequada i estratègica per poder desenvolupar-lo correctament. Evitar perdre oportunitats, desviacions en els objectius, errors en els plantejaments, o gestionar-lo i dirigir-lo inadequadament.

El treball sobre la visió, anàlisi i tractament dels projectes ens han d‘ajudar a fer-los més atractius, amb propostes múltiples i variades per tal d’oferir experiències i activitats annexes i complementàries que permetin  ampliar i obrir el ventall d’ofertes, consolidar públic i ampliar el nombre i naturalesa dels consumidors culturals. En resum, dirigir, en el sentit més ampli, el nostre projecte professional.

Presentació del curs

És raonable considerar que un bon producte no necessita distribució? Es pot arribar a pensar que hi ha espectacles que es venen sols? I si fos així, existeix la fórmula màgica? Quines són les claus de l'èxit? Els productes culturals necessiten d'estratègies de distribució que els faci competitius, consumibles, assequibles, atractius, ...? Avui el valor de la venda ja no està sol en el valor artístic del producte, sinó en el seu valor de MARCA. És imprescindible per tant traçar un pla de comercialització que defineixi objectius, estratègies i recursos, tot això amb la intenció d'obtenir una bona implantació en el mercat cultural i aconseguir la màxima rendibilitat empresarial.

Objectiu general
La combinació d'escolta i participació és fonamental perquè l'alumne adquireixi i comprengui els conceptes bàsics de la distribució. Combinarem aspectes teòrics i pràctics amb l'objectiu que l'aprenentatge sigui dinàmic i pugui generar  un debat crític, plural i proper a la realitat en què treballem.

 

 


Compartir

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
i.teatre@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE TERRASSA
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
it.terrassa@institutdelteatre.cat

 

 

CENTRE DE VIC
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
it.vic@institutdelteatre.cat